איזה אופני כושר נבחר? המדריך שיעשה לכם סדר בראש!

איזה אופני כושר אני רוצה?

עולם אופני הכושר מתחלק [בגדול] ל 2 קטגוריות:
1 - אופני כושר
2 - אופני ספינינג

 

נקדים את המשותף לשתיהם ואחר כך את ההבדל.

 "אז ככה כל סוגי אופני הכושר עובדים על "דיווש והתנגדות

כלומר המתאמן מדווש בדוושות (פדלים) ומסובב גלגל שמתנגד במידת מה לדיווש ובכך המדווש מתאמץ ומפעיל את השרירים מעלה דופק ומשפר את פעילות הריאות.

כמו ברכיבת אופניים רגילות (בכביש / בעיר / ובשטח) הקושי ישתנה לפי תנאי השטח (עליות / מישור / ירידות) כך גם באופני ה"כושר" למיניהם יהיה אפשרות לשחק ברמות ההתנגדות ובכך מדמים את הרכיבה באופניים רגילות רק במקום לצאת ולהתרחק נוכל לעשות זאת בבית במקום ממוזג ונעים ובכל זמן שנרצה.

אז מה בעצם ההבדל בין אופני כושר לאופני ספינינג?
אז ככה ב 2 מילים?
אופני כושר מדמים אופני עיר
אופני ספינינג מדמים אופני כביש.


עכשיו נרחיב קצת.
בגדול שתיהם עובדים על אותו עיקרון. כלומר גלגל תנופה ב

משקלים שונים שאליו מחובר מנגנון התנגדות מסויים וככה שאנו מדוושים אנחנו מפעילים כוח. וכמובן שולטים ברמת הקושי על ידי שינוי רמת ההתנגדות.

אבל ההבדל העיקרי בין הכושר לספינינג הוא שאופני הכושר בנויות בעיקר לעבודה רגועה ולכן המושב יהיה לרוב נמוך והידיות גבוהות = ישיבה זקופה.
אך הספינינג בנוי לרכיבה מהירה ואגרסיבית ולכן יגיע עם מושב גבוה וידיות נמוכות = ישיבה מכופפת (כן כמו במרוצים)🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️🚴🏿.

וכמובן התוצאות בהתאם. אימון באופני ספינינג יעיל יותר מהכושר אך מצריך פעילות גוף אגרסיבית יותר (לרוב לאחר אימון תרצו להתקלח)...

קים סוג נוסף של אפני כושר שנקרא אופני רוח - וכשמו כן הוא, כלומר הגלגל תנופה והתנגדות אינו במשקל קבד אלה סוג של פורפלו שככול שמסתובב מהר יותר כך התנגדות האויר אליו גדלה וממילא הקושי גדל.

[בתמונה אופני רוח]

עכשיו שהבנו את ההבדלים נחשוב לעצמנו מה אנחנו מחפשים?

האם נלך על הרגוע כמו אופני עיר,אז נלך על אופני כושר 

ואם אנחנו מחפשים משהו אגרסיבי יותר נלך על אופני ספיניג / או אופני רוח.

שאלה: אז למה יש מכל קטגוריה כל כך הרבה דגמים? ומה ההבדל בינהם?

תשובה: כמו בכל מוצר בעולם שקיים בכמה וכמה דגמים כך גם במכשירי הכושר למינהם.

יש קטנים וקומפקטים, יש רחבים ונוחים יותר, יש הבנויים למשקל משתמש סטנדרתי, ויש הבנוים למשקלים גבוהים במיוחד, יש המלווים בכל מיני שיפורים ומערכות עזר ויש את הפשוטים.

כמובן שדאגנו לפרט בדף המוצר את כל הפרמטרים האלה, כך שאחרי שתחליטו בגדול על איזה סוג אתם הולכים ומה התקציב שלכם תוכלו בנקל להבין מה המוצר המנצח בשבילכם.

ואם בכל זאת אתם מבולבלים אנחנו כאן תמיד לעזור וליעץ.

חזור למדריכים למכשירי הכושר